​Cikorievej 76, 5220 Odense SØ

E-mail: allan@strong4life.dk​ - ole@strong4life.dk​​​​

Sådan gør du dit nytårsforsæt langtidsholdbart

Vi ved jo allesammen godt, at store, langtidsholdbare resultater kommer gennem målrettet træning over en lang periode.

Så derfor er vedholdenhed og kontinuitet alfa og omega, hvis du gerne vil nå langt med din træning.

Her er et par tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at den træning du er startet op på her efter nytår, også er en fast del af din hverdag om 3, 6 og 12 måneder:

Planlæg

Prioriter din træning, og få dine træningspas lagt ind i din kalender. Vi har flere medlemmer der skriver deres træning ind som “møder” i deres kalender, og det forbedrer deres fremmødeprocent.

Jo bedre du får planlagt din træning, desto mindre risiko er der for, at der kommer andre ting i vejen.​

Support

Det hjælper at få opbakning til dit “projekt træning” af familie, venner, kollegaer og træningskammerater. Du er oppe imod hårde odds, hvis du kun omgiver dig med personer der ikke forstår og/eller respekterer dine mål.

I STRONG4LIFE kan vi på flere fronter se, hvordan det hjælper at have ligesindede omkring sig.

På vores erhvervshold, hvor op til 10 personer træner sammen, der ser vi en meget høj fremmødeprocent, og et meget lille frafald. På disse hold kan deltagerne motivere, presse og støtte hinanden. Og det virker.

Vi ser det også hos vores andre medlemmer. Den hjælp, støtte og vejledning vi som trænere giver, og det “kammeratskab” og den klubfølelse der opstår hos vores medlemmer, har også en stor positiv indvirkning på, at langt de fleste holder ved.

Moderat træning og et overskueligt program

Vi ved at meget hård træning, og krævende træningsplaner er sværere at fastholde i længden. De har sin plads hos dem der har trænet i længere tid, og som kender sig selv godt. Men det er fortsat kun i begrænsede perioder – måske 2 x 4-8 uger om året.

Derfor er vores programmer og træningsplaner som udgangspunkt altid moderate, lette at overskue og ikke mere krævende, end at du uanset din dagsform (stort set), er i stand til at gennemføre dem.

Mød op

Mød op til din planlagte træning, selvom du måske ikke lige føler, at du har tiden eller energien til det.

På din egen banehalvdel gælder det om, at du har en klar og vigtig målsætning – en af de målsætninger der kommer indefra. Jo bedre du har fået defineret dine gode grunde til at få trænet, desto lettere har du ved at møde op.

På vores banehalvdel gør vi vores bedste til, at skabe nogle rammer og et socialt miljø, som du kommer til at holde af, og som du får svært ved at undvære. Det er en del som du også selv har ejerskab i. Din tilstedeværelse får andre til at komme til træning, ligesom de andre medlemmer trækker i dig på de dage, hvor du har mistet pusten.

Følg med i din træningsudvikling

Virker den plan som du er i gang med? Hvis du ikke jævnligt tester og evaluerer din træning, så er det svært for dig at vide, om tingene går i den rigtige retning, eller om det er tid til at ændre kurs.

Vi har indtil nu hjulpet den enkelte med at tracke hans/hendes træning og fremgang, men fremover vil vi gøre det endnu mere systematisk. Vi indfører her fra januar en testuge i den afsluttende uge af måneden.

Her tilbyder vi alle vores medlemmer en rækkes standardtest, som alle kommer igennem, samt yderligere individuelle test i det omfang der er behov for det. Herfra vil hver den sidste uge i måneden blive en STRONG4LIFE testuge.

Ud af den røde zone...
Når talen falder på værdien af træning, kommer vi ofte til at tale om de kosmetiske gevinster. Mange tænker, at de skal træne for at tabe sig eller for at få en mere trimmet krop. Det er naturligvis også vigtige og reelle ønsker, men i STRONG4LIFE fokuserer man mere på de mange andre gevinster, der er ved styrketræning. For udover generelt velvære og en lettere hverdag, er der en række både psykologiske og fysiologiske gevinster ved styrketræningen - eksempelvis mindre risiko for depression og stress, færre smerter i bevægeapparatet, en bedre holdning og mindre risiko for en række sygdomme.
Læs mere
Efter kun 2 år siger STRONG4LIFE stop…
Men heldigvis kun for nye medlemmer. For det har vist sig, at folkene bag centret har fundet et hul på et ellers tætpakket fitnessmarked. I stedet for at lægge sig op af, hvad de fleste andre gør, fandt Ole Stougaard og Allan Frederiksen deres helt eget koncept med vægt på den personlige træningsvejledning.
Læs mere
Klar til La Marmotte og dens over 5000 højdemeter med tunge squats og en flad fynsk landevej
Søndag d. 8. juli stod Jan Samsø klar ved starten til sit første La Marmotte - klar til at cykle 174 km og ikke mindst godt 5000 højdemeter. Målet var at cykle hele vejen - tiden var derimod ikke så afgørende. Forud var gået et intens træningsforløb under kyndig vejledning af Ole Stougaard
Læs mere
Tunge squats gav lette ben
Da Anja Færgemann skiftede spinningcyklen ud med tunge squats skete der noget magisk med hendes cykeltræning - og de stejle stigninger i Pyrenæerne blev en overkommelig opgave.
Læs mere
Kvalitet fremfor kvantitet
I STRONG4LIFE har vi i det sidste års tid haft en InBody770. Det er et af de mest præcise apparatertil at analysere kroppens sammensætning af fedt, muskler, knogler osv. Når det kommer til vægttab (eller vægtøgning), så er det nemlig ikke nok kun at kigge på vægten i og med den kun fortæller, om du har tabt dig, eller om du har taget på.
Læs mere
Tallenes tydelige tale...
Indimellem kan det være svært selv at vurdere sin fremgang, eller ihvertfald hvor stor den reelt er. Derfor kan det for mange være meget befordrende for motivationen at få tal på sin form.
Læs mere
Det er kedeligt at træne alene!
Sådan havde Torben Werenberg det ihvertfald, da han for år tilbage stoppede med at spille fodbold, og derfor skulle i gang med noget andet. Allerhelst ville han træne ude i naturen med eksempelvis løb, men han erkendte også, at det var vigtigt at få trænet hele kroppen. ‘“Jeg har aldrig været i et træningscenter - og troede heller ikke, at jeg nogensinde skulle komme det.
Læs mere
En lærerig weekend i STRONG4LIFE
I weekenden d. 10. og 11. marts holdt STRONG4LIFE lukket for den normale træning i centret og indbød i stedet på certificering i Dan Johns movement matrix med ingen ringere end manden selv. Folk kom fra hele landet - ja, endda fra Tyskland for at deltage.
Læs mere
Vægttab med plads til venindehygge
For Kamilla - bedre kendt som Dalle - kom resultateterne, da hun fandt ud af, at hun ikke skulle lave alt om i sit liv for at nå målet om et vægttab. Efter hun startede i STRONG4LIFE, blev det nemlig klart, at det handler om at skære ned fremfor at skære væk. Og dermed blev den nye livsstil meget nemmere at holde fast i.
Læs mere
​Et anderledes træningscenter til helt almindelige mennesker…
I en by med et fitnesscenter på hvert gadehjørne kan det undre, at nogen tør drømme om at åbne deres eget - og ovenikøbet også realisere det. Men det gjorde Ole Stougaard og Allan Frederiksen, da de i sensommeren 2016 slog dørene op til STRONG4LIFE - og siden er det gået forrygende. Fra start havde de en god base af medlemmer, og der kommer hele tiden nye til, da de har fundet en niche i markedet.
Læs mere
Ud med badevægten og ind med fysisk og mentalt overskud
Når Solveig Christiansen trækker i træningstøjet, så er det ikke drømmen om at smide 5 kg, der er motivationen. Rent faktisk har hun overhovedet ikke vejet sig, siden hun i sommers startede i STRONG4LIFE. Det har hun slet ikke haft brug for, for fokus er på noget, som er langt vigtigere end vægten; nemlig et generelt velvære samt fysisk og mentalt overskud.
Læs mere
Nytårsforsæt: Bliv STRONG FOR LIFE
Der skal være en god balance i dit liv, en god balance mellem den din tid du bruger på dig selv, dit arbejde, din familie og din fritid. Den balance glemmer vi ofte i vores iver efter at nå vores nytårsforsæt om vægttab, god form og sundhed. Det betyder, at vi kaster os ud i projektet med hud og hår, og glemmer at tage tage højde for de konsekvenser det medfører.
Læs mere
Nicolaj Møller Madsen har tabt 17 kg på 12 måneder
Nicolaj Møller Madsen har en drøm om at blive verdens bedste racerkører. For at nå dette mål skal han bl.a.: 1) Optimere hans køremæssige færdigheder så meget som muligt, 2) Være i så god fysisk form som muligt i forhold at skulle køre i en racerbil, 3) Have den optimale vægt Jeg har i det sidste års tid hjulpet Nicolaj med “formen og figuren”. Da vi startende samarbejdet vejede Nicolaj 92-93 kg. Det er desværre før at vi fik vores InBody kropsscanner i STRONG4LIFE, så vi har ikke nøjagtige mål på hans kropssammensætning.
Læs mere
Vintertræning for triatleter
Atleter responderer individuelt og forskelligt på forskellige former for træning, så der findes dybest set ikke en strategi eller metode, der virker for alle. Jeg har set mange gode resultater baseret på følgende overordnede træningsstruktur for en triatlets vintertræning: a) Aerob træning, b) VO2max træning, c) Styrketræning (hvis triatleten har mulighed for dette), d) Tekniktræning
Læs mere

STRONG4LIFE
Cikorievej 76
5220 Odense SØ

Kontakt os

Cikorievej 76,

5220 Odense SØ

CVR: 28268513

Allan: allan@strong4life.dk​ / 28 93 97 80

Ole: ole@strong4life.dk​​​ / 51 94 24 06

Åbningstider

​​Hverdage:

Mandag - fredag

06:00 - 24:00

Weekender:

Lørdag - søndag
06:00 - 24:00

Sociale medier

facebook2  instagram  linked-in-square-button

Følg os på Facebook og få de seneste nyheder om aktiviteter og begivenheder i centeret.​

Vi opdaterer løbende vores Facebookside, så klik på "Synes godt om" - så er du klar!​

5.0 stjerner på Facebook

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret med vores seneste nyheder, blogindlæg og STRONG4life-aktiviteter