​Cikorievej 76, 5220 Odense SØ

E-mail: allan@strong4life.dk​ - ole@strong4life.dk​​​​

En livsstilsændring er ikke et quickfix

Vi nærmer os januar måned, som traditionelt er højsæson for store personlige målsætninger om at komme ned i vægt, at komme i bedre form, og på at nu skal den sunde livsstil implementeres.

Og det er faktisk rigtigt gode, og meget fornuftige mål at sætte sig.

For der er ingen tvivl om, at rigtigt mange danskere har brug for at komme ned i vægt, har brug for at blive stærkere og komme i bedre form, og helt generelt vil have stor gevinst ud af, at begynde at leve en sundere og mere aktiv livsstil. For vi er blevet for tykke, for slappe og alt for inaktive.

Og du har sikkert prøvet til mere end en gang, men altså uden held!

Så hvad med, at du denne gang griber det anderledes an?

Glem alt om slankekure og 8 ugers bootcamps. For det virker ikke, hvis du gerne vil opnå en succesfuld og permanent forandring. En livsstilsændring er ikke et quickfix.​

I STRONG4LIFE er vi meget bevidste om det. Vi ved, at hvis du skal skabe varige resultater med din træning, så tager det mere end 8 uger. Det tager nok nærmere 8 måneder, og det er noget du skal se dig selv kunne gøre i de næste 8 år!

Og det kan tydeligt ses i den måde, vi hjælper dig med din træning:

Personlig træning og personlig træningsplan

Din træningsplan er naturligvis altid tilpasset til dine personlige mål, og vi tager altid udgangspunkt i din aktuelle træningstilstand og i dine styrker og svagheder.

Langsom progression er vejen til hurtige resultater

Vi bygger din træning langsomt op, således kroppen kan følge med, og du undgår overbelastningsskader. Vi lover som sagt ikke super resultater på 8 uger, for vi ved, at det giver bagslag at presse din krop alt for hårdt. Du mister sandsynligvis hurtigt gejsten, og du ender med en skade eller to.

Vi planlægger ikke hård træning, men den mest effektive træning

Vi planlægger din træning, så du først og fremmest træner med moderat intensitet, og sjældent med meget høj intensitet. Sådan træner de bedste sportsfolk i verden, og det er sådan vi træner dig. Det er kontinuiteten i din træning – altså træning 2-3 gange om ugen, uge efter uge efter uge – der skaber de gode resultater. Og skal du bevare motivationen, og lysten til at komme og træne hver uge, så er det bare alfa og omega, at din træning ikke er

Stærke sociale relationer giver dig stærke muskler

Sammen med dig og alle vores andre medlemmer, der skaber vi et træningsmiljø, hvor du føler dig velkommen, hvor der er et stærkt socialt fællesskab, hvor det er sjovt at træne, hvor du hygger dig, og hvor du får den træningshjælp du har behov for.

Med andre ord, så hjælper vi dig med at gøre træningen til en fast og sjov del af din hverdag, noget som du ser frem til, og som du ikke vil undvære.

For din træning i STRONG4LIFE er ikke nogen “kur”. Det er en del af din nye, sundere og mere aktive livsstil.

STRONG4LIFE trænerne Allan Frederiksen og Ole Stougaard

I STRONG4LIFE er vi først og fremmest eksperter ud i træning. Vi har begge to en kandidatgrad i Idræt og Sundhed fra SDU, og tilsammen har vi mere end 30 års trænings- og trænererfaring.

Vi er begge passionerede trænere og sportsfolk. Ole har en elitesportsbaggrund inden for triatlon, men har i de senere år haft fokus på styrketræning og en smule cykling. For Allan har det sportslige omdrejningspunkt altid været styrketræning.

Dette er også ensbetydende med, at foruden vores store faglige viden om træning, og vores mange års praktiske erfaring som trænere, så har vi begge ligesom dig også prøvet at stå med vægtstangen på ryggen, eller vi har skulle lære en helt ny og ukendt øvelse. Den indsigt gør, at vi begge kan leve os ind i din situation, og vi ved ret præcist, hvordan du har det og hvad du føler i en given situation.

Styrketræning har gjort Elsebeth 10 år yngre
”jeg føler mig 10 år yngre!” udbrød Elsebeth efter dagens styrketræning. Elsebeth har om nogen mærket på kroppen hvad styrketræning kan bidrage med af positive sundhedseffekter.
Læs mere
Styrketræn dig til en bedre løbepræstation
Når talen falder på styrketræning for løbere, så er det ofte fokuseret på coretræning, og hvorfor en stærk core er vigtig, når du løber. Der er ingen tvivl om, at det er godt at være stærk i coremusklerne, men det er mindst lige så vigtigt - hvis ikke vigtigere - med stor styrke i benene, hvis du gerne vil løbe hurtigere.
Læs mere
Er styrketræning nok?
Sundhedseffekterne af at dyrke motion er ikke til at komme uden om. Vi lever længere og har det generelt bare bedre, når vi er aktive. Det er alt sammen veldokumenteret. Men hvad med styrketræning? ​Lever vi også længere, hvis vi kun dyrker styrketræning? Hvad med konditionen og hjertesundhed? Og hvad med vægttab?
Læs mere
I STRONG4LIFE tager medlemmerne det tunge slæb…
Og de gør det med glæde, viser en nylig gennemført tilfredshedsundersøgelse - den vender vi tilbage til. Først lige en status på, hvordan det er gået, siden de første kettlebells blev svunget for 3 år siden. I årenes løb er der blevet flyttet rigtig mange kilo i centret. “Hvor mange kilo tør jeg slet ikke gætte på”, siger Ole, “men det er rigtig mange, for vores medlemmer er nemlig superstærke - og det har vores koncept heldigvis også vist sig at være.”
Læs mere
​Vi vil gerne leve, til vi bliver 120…
Var det spontane svar, da jeg spurgte Jacob og Alexander, hvad der morgen efter morgen, får dem til at starte arbejdsdagen med en tur forbi STRONG4LIFE. ​Den overordnede sundhed og et større overskud i hverdagen er drivkraften for deres træning, men det er dog kun den halve sandhed. For siden de startede i STRONG4LIFE har målene udviklet sig en smule, således at de begge nu arbejder på at tage på - muskler naturligvis. Og det kan til tider spænde ben for det oprindelige mål, for lige nu betyder det nul konditionstræning. “Vi skal bare slappe af på sofaen og spise en masse kalorier”, griner Jacob.
Læs mere
Lær at løbe med Pose Method
Vil du forbedre dine løbepræstationer eller minimere risikoen for løbeskader, så er en god løbeteknik en vigtig ingrediens. Den måde, du løber på, er ikke en medfødt stil, og du kan sagtens arbejde målrettet på at optimere teknikken.
Læs mere
Fridykning på Malta - et kinderæg med udfordringer
For Sebastian Rasmussen har nemlig hele tre udfordringer, som han vil tage kampen op med, når han sammen med en lille gruppe STRONG-business-medlemmer drager til Malta for at deltage i en spændende weekend i fridykningens tegn. Han var da heller ikke et sekund i tvivl, da STRONG4LIFE annoncerede turen - den tur måtte han med på.
Læs mere
En genvej til en bedre og hurtigere løbeoplevelse
​De fleste, der løber en tur, gør det ofte uden at tænke ret meget over, hvordan det er de løber. Løb er selvlært, siden barndommen har vi gjort det som en naturlig del af vores bevægelsesudvikling. Derfor er det heller ikke noget at sige til, at mange ikke betragter løb, som noget vi skal arbejde med teknisk. Mange tænker, at du løber som du nu en gang løber, hvis du en dag beslutter dig for at træne dig op til en halvmaraton eller maraton, så handler træningen om den rigtige opbygning af mængde og intensitet og ikke om at blive en teknisk bedre løber.
Læs mere
Stærk i teori og praksis
Henover vinteren har den lille sal i STRONG4LIFE flere gange lagt ramme til spændende kurser og foredrag, når vi har delt ud af vores viden. For vores filosofi er: Smart training for everybody everywhere.” Eller sagt på en anden måde, så ønsker vi at dele vores viden med så mange som muligt, så de også kan opleve glæden og effekten af at træne rigtigt.
Læs mere
​STRONG4LIFE bliver endnu stærkere
I efteråret kunne vi melde ud, at vi var nødt til at stoppe for medlemstilgang, hvis vi fortsat skulle kunne yde den faglighed og service, som vi mener, at STRONG4LIFE skal stå for samtidig med, at vi gerne vil udvikle konceptet og de tilbud, vi har til medlemmerne
Læs mere
Stærkt netværk og god kaffe...
...blev adgangsbilletten til større velvære og et pænt vægttab for Kenneth Gregersen, det er konklusionen godt et år efter, at Kenneth startede med at træne i STRONG4LIFE. De perfekte rammer fik Kenneth i mål Kenneth har af flere omgange tidligere taget tilløb til at gøre træning til en fast del af hverdagen, det er bare aldrig helt lykkes - ihvertfald har der ikke skulle andet til end en ferie eller en jul for at bryde den vane. Men denne gang er det anderledes. Det skyldes først og fremmest rammerne i STRONG4LIFE. “Det er simpelthen så hyggeligt at komme her”, siger Kenneth. “Her er ingen spejle eller råben og skrigen… - eller… - jo, vi råber også lidt til og af hinanden, men det er jo bare for hyggens skyld…”
Læs mere
Frihed til tunge løft
Der er mange fordele ved at strække kroppen godt igennem og arbejde med sin fleksibilitet og mobilitet. Når du strækker kroppen og bringer den i stillinger, du ikke normalt indtager, forbedrer og vedligeholder du bevægeligheden og fleksibiliteten. Det har du gavn af i dine daglige bevægelser. Og i træningssalen vil du opleve, at det bliver mere behageligt at styrketræne og opleve en større frihed i bevægelserne. For hvis du har spændte muskler og led kan det være sværere at opbygge og opretholde god teknik i de store basisøvelser. Formålet er således at optimere mobilitet i leddene og opretholde smidighed i led og muskler.
Læs mere
Overskud og styrke til en travl hverdag
Selvom Susanne kalder det et vedligeholdelses-projekt, så er det andet og mere end det, der motiverer Susanne Winther Olsen og Anette Bay Jensen. Jeg har sat de to stævne til en snak om styrketræning og de positive gevinster, som følger med.
Læs mere
Et klart mål og commitment fik vægttabet til at lykkes...
Lige så sikkert som at den 24. december er juleaften, lige så sikkert er det, at januar er lig med slanketips i hobetal. Magasiner og internettet flyder over med alverdens gode råd til, hvordan du kommer af med julekiloene. I STRONG4LIFE ved vi, at du ikke behøver at kaste dig ud i et indviklet projekt eller et projekt fyldt med restriktioner, hvis du gerne vil af med nogle kilo - uanset hvor mange. Tværtimod tyder alt på, at jo mere indviklet eller restriktivt det er, des større er risikoen for, at du ikke kan holde “kuren”. Derfor er vi ikke fortaler for kurer, men indimellem kan det være nødvendigt med en lidt mere stringent plan for at komme i mål – i hvert fald hvis målet skal nås forholdsvis hurtigt. Det har flere af vores medlemmer haft stor succes med, blandt andet Martin Brems.
Læs mere

STRONG4LIFE
Cikorievej 76
5220 Odense SØ

Kontakt os

Cikorievej 76,

5220 Odense SØ

CVR: 28268513

Allan: allan@strong4life.dk​ / 28 93 97 80

Kristian: kristian@strong4life.dk / 29 24 76 60

Ole: ole@strong4life.dk​​​ / 51 94 24 06

Åbningstider

​​Hverdage:

Mandag - fredag

06:00 - 24:00

Weekender:

Lørdag - søndag
06:00 - 24:00

Sociale medier

facebook2  instagram  linked-in-square-button

Følg os på Facebook og få de seneste nyheder om aktiviteter og begivenheder i centeret.​

Vi opdaterer løbende vores Facebookside, så klik på "Synes godt om" - så er du klar!​

5.0 stjerner på Facebook

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret med vores seneste nyheder, blogindlæg og STRONG4life-aktiviteter