​Cikorievej 76, 5220 Odense SØ

E-mail: allan@strong4life.dk​ - ole@strong4life.dk​​​​

Sådan gør du dit nytårsforsæt langtidsholdbart

Vi ved jo allesammen godt, at store, langtidsholdbare resultater kommer gennem målrettet træning over en lang periode.

Så derfor er vedholdenhed og kontinuitet alfa og omega, hvis du gerne vil nå langt med din træning.

Her er et par tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at den træning du er startet op på her efter nytår, også er en fast del af din hverdag om 3, 6 og 12 måneder:

Planlæg

Prioriter din træning, og få dine træningspas lagt ind i din kalender. Vi har flere medlemmer der skriver deres træning ind som “møder” i deres kalender, og det forbedrer deres fremmødeprocent.

Jo bedre du får planlagt din træning, desto mindre risiko er der for, at der kommer andre ting i vejen.​

Support

Det hjælper at få opbakning til dit “projekt træning” af familie, venner, kollegaer og træningskammerater. Du er oppe imod hårde odds, hvis du kun omgiver dig med personer der ikke forstår og/eller respekterer dine mål.

I STRONG4LIFE kan vi på flere fronter se, hvordan det hjælper at have ligesindede omkring sig.

På vores erhvervshold, hvor op til 10 personer træner sammen, der ser vi en meget høj fremmødeprocent, og et meget lille frafald. På disse hold kan deltagerne motivere, presse og støtte hinanden. Og det virker.

Vi ser det også hos vores andre medlemmer. Den hjælp, støtte og vejledning vi som trænere giver, og det “kammeratskab” og den klubfølelse der opstår hos vores medlemmer, har også en stor positiv indvirkning på, at langt de fleste holder ved.

Moderat træning og et overskueligt program

Vi ved at meget hård træning, og krævende træningsplaner er sværere at fastholde i længden. De har sin plads hos dem der har trænet i længere tid, og som kender sig selv godt. Men det er fortsat kun i begrænsede perioder – måske 2 x 4-8 uger om året.

Derfor er vores programmer og træningsplaner som udgangspunkt altid moderate, lette at overskue og ikke mere krævende, end at du uanset din dagsform (stort set), er i stand til at gennemføre dem.

Mød op

Mød op til din planlagte træning, selvom du måske ikke lige føler, at du har tiden eller energien til det.

På din egen banehalvdel gælder det om, at du har en klar og vigtig målsætning – en af de målsætninger der kommer indefra. Jo bedre du har fået defineret dine gode grunde til at få trænet, desto lettere har du ved at møde op.

På vores banehalvdel gør vi vores bedste til, at skabe nogle rammer og et socialt miljø, som du kommer til at holde af, og som du får svært ved at undvære. Det er en del som du også selv har ejerskab i. Din tilstedeværelse får andre til at komme til træning, ligesom de andre medlemmer trækker i dig på de dage, hvor du har mistet pusten.

Følg med i din træningsudvikling

Virker den plan som du er i gang med? Hvis du ikke jævnligt tester og evaluerer din træning, så er det svært for dig at vide, om tingene går i den rigtige retning, eller om det er tid til at ændre kurs.

Vi har indtil nu hjulpet den enkelte med at tracke hans/hendes træning og fremgang, men fremover vil vi gøre det endnu mere systematisk. Vi indfører her fra januar en testuge i den afsluttende uge af måneden.

Her tilbyder vi alle vores medlemmer en rækkes standardtest, som alle kommer igennem, samt yderligere individuelle test i det omfang der er behov for det. Herfra vil hver den sidste uge i måneden blive en STRONG4LIFE testuge.

​Sveddryppende ledermøder
Hos House of Code er kaffen skiftet ud med vand og mødelokalet med træningssalen i STRONG4LIFE, når der hver onsdag afholdes ledermøde. Sundhed er et kardinalpunkt hos virksomhedens fire partnere, og derfor går de naturligvis selv forrest. Og så har de også fundet ud af, at det er en særdeles effektiv måde at holde møder på.
Læs mere
Frygt ikke frygten...
Er måske den vigtigste lektie, som Sebastian har fået med hjem fra Malta, hvor han sammen med STRONG4LIFE var på fridyknings- og netværkstur i slutningen af september. Hvis du husker forårets artikel med Sebastian Rasmussen, mindes du måske, at det var lidt af en udfordring, han havde indladt sig på - eller rettere flere - for han var hverken vild med at flyve eller at svømme i havet, og at trække vejret ordentlig kæmpede han også med. Jeg kan også godt afsløre, at det var en pænt nervøs Sebastian, at jeg mødte i lufthavnen i Billund.
Læs mere
I stedet for at udskifte konen - kastede Bjarne sig over en Ironman
Det var nu ikke fordi, at Bjarne på nogen måde var træt af konen, men som så mange andre mænd i 50 års alderen trængte han til at der skulle ske noget nyt.
Læs mere
Styrketræning har gjort Elsebeth 10 år yngre
”jeg føler mig 10 år yngre!” udbrød Elsebeth efter dagens styrketræning. Elsebeth har om nogen mærket på kroppen hvad styrketræning kan bidrage med af positive sundhedseffekter.
Læs mere
Styrketræn dig til en bedre løbepræstation
Når talen falder på styrketræning for løbere, så er det ofte fokuseret på coretræning, og hvorfor en stærk core er vigtig, når du løber. Der er ingen tvivl om, at det er godt at være stærk i coremusklerne, men det er mindst lige så vigtigt - hvis ikke vigtigere - med stor styrke i benene, hvis du gerne vil løbe hurtigere.
Læs mere
Er styrketræning nok?
Sundhedseffekterne af at dyrke motion er ikke til at komme uden om. Vi lever længere og har det generelt bare bedre, når vi er aktive. Det er alt sammen veldokumenteret. Men hvad med styrketræning? ​Lever vi også længere, hvis vi kun dyrker styrketræning? Hvad med konditionen og hjertesundhed? Og hvad med vægttab?
Læs mere
I STRONG4LIFE tager medlemmerne det tunge slæb…
Og de gør det med glæde, viser en nylig gennemført tilfredshedsundersøgelse - den vender vi tilbage til. Først lige en status på, hvordan det er gået, siden de første kettlebells blev svunget for 3 år siden. I årenes løb er der blevet flyttet rigtig mange kilo i centret. “Hvor mange kilo tør jeg slet ikke gætte på”, siger Ole, “men det er rigtig mange, for vores medlemmer er nemlig superstærke - og det har vores koncept heldigvis også vist sig at være.”
Læs mere
​Vi vil gerne leve, til vi bliver 120…
Var det spontane svar, da jeg spurgte Jacob og Alexander, hvad der morgen efter morgen, får dem til at starte arbejdsdagen med en tur forbi STRONG4LIFE. ​Den overordnede sundhed og et større overskud i hverdagen er drivkraften for deres træning, men det er dog kun den halve sandhed. For siden de startede i STRONG4LIFE har målene udviklet sig en smule, således at de begge nu arbejder på at tage på - muskler naturligvis. Og det kan til tider spænde ben for det oprindelige mål, for lige nu betyder det nul konditionstræning. “Vi skal bare slappe af på sofaen og spise en masse kalorier”, griner Jacob.
Læs mere
Lær at løbe med Pose Method
Vil du forbedre dine løbepræstationer eller minimere risikoen for løbeskader, så er en god løbeteknik en vigtig ingrediens. Den måde, du løber på, er ikke en medfødt stil, og du kan sagtens arbejde målrettet på at optimere teknikken.
Læs mere
Fridykning på Malta - et kinderæg med udfordringer
For Sebastian Rasmussen har nemlig hele tre udfordringer, som han vil tage kampen op med, når han sammen med en lille gruppe STRONG-business-medlemmer drager til Malta for at deltage i en spændende weekend i fridykningens tegn. Han var da heller ikke et sekund i tvivl, da STRONG4LIFE annoncerede turen - den tur måtte han med på.
Læs mere
En genvej til en bedre og hurtigere løbeoplevelse
​De fleste, der løber en tur, gør det ofte uden at tænke ret meget over, hvordan det er de løber. Løb er selvlært, siden barndommen har vi gjort det som en naturlig del af vores bevægelsesudvikling. Derfor er det heller ikke noget at sige til, at mange ikke betragter løb, som noget vi skal arbejde med teknisk. Mange tænker, at du løber som du nu en gang løber, hvis du en dag beslutter dig for at træne dig op til en halvmaraton eller maraton, så handler træningen om den rigtige opbygning af mængde og intensitet og ikke om at blive en teknisk bedre løber.
Læs mere
Stærk i teori og praksis
Henover vinteren har den lille sal i STRONG4LIFE flere gange lagt ramme til spændende kurser og foredrag, når vi har delt ud af vores viden. For vores filosofi er: Smart training for everybody everywhere.” Eller sagt på en anden måde, så ønsker vi at dele vores viden med så mange som muligt, så de også kan opleve glæden og effekten af at træne rigtigt.
Læs mere
​STRONG4LIFE bliver endnu stærkere
I efteråret kunne vi melde ud, at vi var nødt til at stoppe for medlemstilgang, hvis vi fortsat skulle kunne yde den faglighed og service, som vi mener, at STRONG4LIFE skal stå for samtidig med, at vi gerne vil udvikle konceptet og de tilbud, vi har til medlemmerne
Læs mere
Stærkt netværk og god kaffe...
...blev adgangsbilletten til større velvære og et pænt vægttab for Kenneth Gregersen, det er konklusionen godt et år efter, at Kenneth startede med at træne i STRONG4LIFE. De perfekte rammer fik Kenneth i mål Kenneth har af flere omgange tidligere taget tilløb til at gøre træning til en fast del af hverdagen, det er bare aldrig helt lykkes - ihvertfald har der ikke skulle andet til end en ferie eller en jul for at bryde den vane. Men denne gang er det anderledes. Det skyldes først og fremmest rammerne i STRONG4LIFE. “Det er simpelthen så hyggeligt at komme her”, siger Kenneth. “Her er ingen spejle eller råben og skrigen… - eller… - jo, vi råber også lidt til og af hinanden, men det er jo bare for hyggens skyld…”
Læs mere

STRONG4LIFE
Cikorievej 76
5220 Odense SØ

Kontakt os

Cikorievej 76,

5220 Odense SØ

CVR: 37626392

Allan: allan@strong4life.dk​ / 28 93 97 80

Kristian: kristian@strong4life.dk / 29 24 76 60

Ole: ole@strong4life.dk​​​ / 51 94 24 06

Åbningstider

​​Hverdage:

Mandag - fredag

06:00 - 24:00

Weekender:

Lørdag - søndag
06:00 - 24:00

Sociale medier

facebook2  instagram  linked-in-square-button

Følg os på Facebook og få de seneste nyheder om aktiviteter og begivenheder i centeret.​

Vi opdaterer løbende vores Facebookside, så klik på "Synes godt om" - så er du klar!​

5.0 stjerner på Facebook

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret med vores seneste nyheder, blogindlæg og STRONG4life-aktiviteter